Pâine și Vin, brandul creat de fondatorii Expirat și Energiea, se extinde în sistem de franciză.

Odată cu aniversarea de 6 ani a conceptului "Pâine și Vin", s-a anunțat și planul de francizare a brandului

Știri

Editor . • Miercuri, 12.04.2023

news

Pâine și Vin, unul dintre cele mai populare wine baruri din București, se extinde în sistem de franciză. Brandul creat de Raluca și Andrei Șoșa este al treilea concept HoReCa din portofoliul lor de business.

În 2002 au deschis Expirat în Vama Veche, extins după doi ani și în București, iar în 2012 a început dezvoltarea afacerii lor în zona de gastronomie, odată cu lansare Energiea. După șase ani de la lansarea Pâine și Vin, cu o experiență de peste 20 de ani în domeniul HoReCa, vor să scaleze acest concept în sistem de franciză păstrând esența business-ului: “o gazdă mereu prezentă care să-i primească pe oamenii care vin să socializeze într-un cadru familial și care să le devină cât mai familiar.”

Conceptul Pâine și Vin a fost creat după nevoile și dorințele investitorilor ca o maturizare personală, o fructificarea a experienței de business, o trecere de la experiențele de club și cocktailuri la cele de consum de vin în compania unor preparate realizate cu produse locale. Succesul Pâine și Vin se datorează și posibilității de a avea o listă consistentă de vinuri și produse locale calitative. Piața de vin și în special numărul de crame care produc vinuri calitative a permis realizarea unui meniu consistent și echilibrat, ofertant pentru orice tip de consumatori. 

Trecerea către francizare este un pas firesc mai ales în contextul în care a fost construit pornind de la ideea de a fi condus de altcineva, managementul fiind asigurat de Valentin Hristu. Procesul de francizare, a durat 6 luni și a fost dezvoltat de compania de consultanță Franchwise.

“Căutăm francizați care să fie din același film cu noi și chiar de aceeași vârstă. Să împărtășească valorile și principiile noastre, să pună preț pe lucrul bine făcut. Nouă ne trebuie o gazdă bună în locul acela și cu experiență, pentru că HoReCa este unul dintre domeniile cu cea mai mare rată de faliment și este nevoie de un management eficient. Suntem deschiși să avem francize chiar și în București, mai ales că așa ne-ar fi și mai ușor să fim prezenți și să ne implicăm cât mai mult. Ne-am propus ca în primul an să deschidem cel puțin o franciză, pe termen mediu să ajungem la 5, iar pe termen lung chiar să trecem granița”, spune Valentin Hristu.

Pentru deschiderea unui francize Pâine și Vin e nevoie de un spațiu de 150-200 de metri pătrăți și o investiție de minim 250.000 de euro, sumă repartizată pe chirii, amenajare, dotări, stoc de marfă și capital circulant de lucru. Taxa de franciză, care în cazul Pâine și Vin este de 30.000 de euro, este parte din această investiție. Pentru această taxă primești pe lângă brand și furnizori, exclusivitate pe o arie teritorială și o lună de training pentru echipă: două săptămâni la francizor și două săptămâni în propria locație. 

În prezent, restaurantul Pâine și Vin din București, care are o capacitate de 80 de locuri, generează o cifră de afaceri de 1 milion de euro și are o echipă de peste 20 de angajați, profitul EBITDA este cuprins între 18 și 25% în funcție de structura de management după care operezi.